חברות רבות, ארגונים, עסקים ומוסדות תלויים במידה רבה בחשיפה שהם מקבלים בזירה האינטרנטית. חשיפה גבוהה מביאה יותר לקוחות, לידים, רישומים ומכירות – ובעצם קובעת את הצלחת החברה או הארגון. כאשר אנו אומרים פרסום באינטרנט, אנחנו מתכוונים בראש ובראשונה למלך הבלתי מעורער: מנוע החיפוש גוגל.

קידום (פרסום) ממומן בגוגל

נכון – קמפיינים גדולים מורכבים מפרסום בשלל פלטפורמות מדיה: אינטרנט, רדיו, עיתונות וטלוויזיה, לכל פלטפורמה היתרונות שלה וכבודן במקומן מונח, אך אין דבר המתעלה על הקידום הממומן באינטרנט, הן מבחינת היעילות הרבה והן מבחינת העלות הממוצעת אל מול ההחזר הכספי.
קידום ממומן באינטרנט, כלומר פרסום ברשתות החברתיות ובראש ובראשונה בגוגל הוא כלי עוצמתי ואפקטיבי ביותר. קידום ופרסום בגוגל מתחלק לשניים: פרסום אורגני ופרסום ממומן. על ההבדלים בין השיטות כתבנו רבות, ובמאמר הבא נעמוד על היתרונות של הפרסום הממומן, למי הוא מתאים יותר ולמי פחות, מה זה גוגל אדוורדס, מהן העלויות השונות, כיצד עושים את זה נכון ועוד. הישארו מרוכזים – המידע הזה יקר מפז.

למי כדאי לפרסם בגוגל?

כאמור, פרסום בגוגל הוא אפיק קידום אפקטיבי ויעיל ולמעשה הוא מתאים כמעט לכל עסק או חברה הנמצאים בשלבים שונים ובעלי אופי שונה וקהל יעד שונה. עסק בעל רווחיות גבוהה, שנמצא בשלב יחסית מתקדם ווקהל לקוחות רחב, יכול להרוויח המון מפרסום ממומן בגוגל. תמיד אפשר לצמוח עוד יותר ולגדול למימדים שלא חלמתם עליהם: גם כאשר העסק מרוויח, ניתן למצוא לקוחות פוטנציאליים רבים נוספים ברחבי האינטרנט ולהפוך אותם ללקוחות משלמים, ובכך להגדיל את העסק אף יותר. עסק נוסף בעל כדאיות גבוהה לפרסום בגוגל הוא עסק שכבר מקבל שירותי פרסום אורגני: אתר עסקי המקודם באופן אורגני אמנם זוכה לתהודה רחבה בזירה האינטרנטית, אך לא בזאת תמה העבודה. קידום ממומן עשוי להיות שילוב מנצח שימקסם ויגדיל באופן ניכר את החשיפה, ולהוות כלי נוסף – עוצמתי לא פחות – בארגז הכלים של מנהל הקמפיינים. עוד עסק שעשוי להרוויח הרבה מפרסום ממומן בגוגל הוא עסק בינוני או קטן שלא מעוניין בהוצאה גדולה מדי, ותקציב השיווק שלו לא גבוה יחסית. ניתן, בתנאים מסוימים, לבצע קידום ממומן לתקופת זמן מוגבלת של כמה חודשים – לרוב חודשיים או שלושה – בהשקעה יחסית נמוכה, ועדיין לראות תוצאות טובות ואף להחזיר את ההשקעה.

למי פחות משתלם לפרסם בגוגל?

על אף האפקטיביות הגבוהה של פרסום בגוגל, יש מקרים מסוימים בהם אנו נמליץ לסגת מהעניין, או לכל הפחות לדחות אותו. עסק המפרסם מוצר או שירות חדשים שטרם נראו בשוק, לדוגמא, לא יקבל תוצאות טובות מפרסום ממומן, מהסיבה הפשוטה שפרסום ממומן עובד לפי קליקים: גוגל מפרסמת באנרים – Adwords – לגולשים שונים על פי החיפושים שלהם באינטרנט, וכאשר מדובר במוצרים או שירותים שאף אחד לעולם לא חיפש או אפילו חשב שהם קיימים, הסיכויים שהמודעות יקבלו קליקים או בכלל יפורסמו – נמוכים מאוד, בפרט כאשר אין מתחרים ישירים למוצרים האלו.
מקרה נוסף בו פחות משתלם לפרסם באופן ממומן בגוגל הוא כאשר מדובר בשוק בעל קהל לקוחות מאוד נישתי ומצומצם, כמו למשל עסקים מקומיים וקטן בעיירות פיתוח. חנות נעליים בירוחם, למשל, מיועדת לקהל לקוחות המתגורר בירוחם ובסביבה, ואין כל יתרון לפרסם את החנות לכל הגולשים בארץ. עסקים קטנים או בעלי תקציבי שיווק מוגבלים, גם הם לא ייהנו מפרסום ממומן – החשיפה תהיה נמוכה והתוצאות יהיו בהתאם. כמו כן, עסקים חדשים הנמצאים בשלביהם הראשוניים, והם בעלי רווח תפעולי נמוך, יעדיפו להתרכז יותר בפיתוח החברה מאשר בפרסומה בגוגל.
עסקים כושלים הם עוד דוגמא למקרים בהם פרסום ממומן בגוגל לא יהיה אפקטיבי עבורם: בעיות ניהוליות, תזרים מזומנים נמוך, לקוחות נוטשים וכו' הם בעיות נפוצות לעסקים כושלים וההמלצה הרווחת היא קודם כל לטפל בבעיות האלו ולהחזיר את העסק למוטב – ורק לאחר מכן לפרסם בגוגל. פרסום בגוגל לא יפתור את הבעיות האלו.

כמה עולה קידום ממומן בגוגל?

עלויות הקידום הממומן משתנות, מטבע הדברים, לפי גורמים רבים. בין הגורמים המשמעותיים ביותר המשפיעים על המחירים הם תקציב הפרסום העומד לרשות החברה, הותק והניסיון של מנהל הקמפיין וצרכי החברה. פרילנסר מתחיל, למשל, יגבה מחיר של כ-500 ש"ח עבור ניהול קמפיין ממומן בגוגל, כאשר תקציב הפרסום יעמוד על פי כמה מזה. שימו לב – לא מומלץ לחסוך על ניהול קמפיין ממומן ולהשית את המלאכה על פרילנסר מתחיל בעוד שאתם נוטלים את תקציב הפרסום באופן בזבזני.
מומחה פרסום ממומן בגוגל, שהוא בעל ותק וניסיון רב, ידרוש מחיר גבוה יותר – בין 1,000 ל-2,000 ש"ח עבור ניהול הקמפיין. כאן המקום לציין שכאשר ניהול קמפיין יעלה 1,000 ש"ח, תקציב הפרסום הכולל אינו יכול להיות פחות מ-3,000 ש"ח. כמו כן, מומחה פרסום ממומן בגוגל לרוב לא יעבוד עם תקציבי פרסום נמוכים, גם כאשר העמלה שלו תהיה גבוהה.
מעוניינים לבצע קמפיין ממומן בגוגל ורוצים הערכת תקציב ואומדן עלויות משוער? מלאו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג יחזור אליכם בהקדם עם כל התשובות!

קידום ממומן בגוגל עם Digitalrelations

אנו בחברת Digitalrelations מתמחים בניהול קמפיינים ממומנים בגוגל, כאלו שמביאים לתוצאות. פרסום עסקים בגוגל הוא המומחיות שלנו וגוגל אדוורדס הוא החבר שלנו. אנו מעניקים מגוון שירותים דיגיטליים לעסקים ולחברות המעוניינים בקידום אתרים ממומן. סל הכלים הרחב שלנו – בשילוב עם הניסיון והמקצועיות שצברנו במהלך השנים – מאפשר לנו לעזור לכל עסק הזקוק לשיווק בגוגל. השירותים שלנו כוללים הקמה וניהול קמפיינים מאפס, ניהול קמפיינים קיימים, ועוד. רוצים לשמוע עוד על השירותים שלנו? קדימה:

– הקמת קמפיין.
אנו ב-Digitalrelations מציעים שירות ייחודי באינטרנט: הקמת קמפיין ממומן בגוגל עבור חברות ועסקים, קמפיין המבוסס כולו על הסטנדרטים של גוגל, ללא צורך בניסוי וטעייה עד להגעה לתוצאות המבוקשות. חברתנו נחשבת ל-Google Partners, כלומר שאנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם גוגל ותחת תמיכתם השוטפת. אנחנו מקבלים מגוגל משוב על הפרסומים שלנו, המלצות לשיפור וחוות דעת מקצועיות. קמפיין ממומן בגוגל המושתת על הכלים וההמלצות של גוגל הוא האפקטיבי, המקצועכי והיעיל ביותר שיש.

– ניהול קמפיין קיים:
שירות נוסף שאנו מציעים הוא ניהול הקמפיין הממומן שלכם. אם, למשל, האתר שלכם מקודם באופן ממומן בגוגל וכבר יש לכם קמפיין פועל ומניב תוצאות, חברת Digitalrelations תיכנס לתמונה ותנהל עבורכם את הקמפיין באמצעות השיטות והכלים שהזכרנו קודם. נשפר את הביצועים, נמקסם את החשיפה ונדאג להביא לכם תוצאות יותר טובות – והכל, כאמור, בשיתוף פעולה עם גוגל ובתמיכתה.

– גוגל שופינג:
גוגל שופינג הוא פלטפורמה אינטרנטית מבית גוגל המיועדת לחנויות אינטרנטיות. אם העסק שלכם הוא קמעונאי או מציע סחורה מגוונת – כזו שאפשר לרכוש ולהזמין דרך האינטרנט בלבד – ואתם מעוניינים בפתיחת חנות אינטרנטית, גוגל שופינג הוא הכלי שאתם מחפשים. אנו ב-digitalrelations נקים עבורכם קמפיין גוגל שופינג שיסייע להקפיץ את המוצרים שלכם קדימה. באמצעות גוגל שופינג, המוצרים שאתם מציעים באתר שלכם מקודמים בעצמם ויופיעו – ללא האתר שלכם אפילו! – בתוצאות הראשונות בגוגל, עוד לפני האתרים. קמפיין כזה עשוי להכפיל ולשלש את המכירות שלכם בתוך זמן קצר, ומדובר בכלי מאוד מבוקש ונפוץ אצל בעלי חנויות אינטרנטיות.

– קידום ממומן ביוטיוב:
מלבד קמפיינין ממומנים בגוגל, אנחנו בסטודיו Digitalrelations מתמחים בקידום ושיווק עסקים בפלטפורמת הוידאו הגדולה ביותר בעולם – יוטיוב. קידום ביוטיוב הוא עולם ומלואו ומגוון הפעולות והכלים לצורך קידום ביוטיוב הוא עצום: קידום לפי קליקים (PPC), סרטון פרסומת רגיל, סרטון InStream, דפי נחיתה ועוד. Digitalrelations מציעה את השירותים האלו, והכל תחת קורת גג אחת! אנו נקים וננהל עבורכם קמפיין ממומן ביוטיוב שיתאים במיוחד עבור הצרכים שלכם (נמצאים בנישה שדורשת מחיר גבוה עבור קליק? מצוין!), נכתוב עבורכם תסריט ונפיק עבורכם סרטון שיווקי ממומן, נערוך דף נחיתה, ננהל ונעקוב אחר הביצועים ועוד.

– קידום ברשת המדיה:
כחלק ממסע הפרסום הממומן שלכם בגוגל, אנו נכתוב עבורכם את הבאנרים המדויקים ביותר, כאלו שיידעו לטרגט את הקהל הנכון ולקלוע במדויק אל קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם. הבאנרים יופיעו באתרים המובילים והגדולים בישראל, והם יופיעו לעיניים של הגולשים הנכונים – ככה זה כאשר עושים מלאכת פילוח מקצועית.

– הגדרת גוגל אנליטיקס:
אנו בחברת Digitalrelations עובדים עם הכלי החדש ביותר של גוגל אנליטיקס: GA4, כלומר Google Analytics 4. באמצעות הכלי הזה אנו נמדוד, ננטר, ננתח את אינספור הסטטיסטיקות, פרטים והנתונים של הקמפיין שלכם, ובכך, לאט לאט, נגיע לביצועים הטובים ביותר. שימוש בגוגל אנליטיקס יאפשר לנו למקסם את התוצאות ולהגיע ליעד שלנו באופן היעיל ביותר.

קידום ממומן עושים רק אצל Digitalrelations!

בבעלותכם חברה, עסק או אתר אינטרנטי ואתם עדיין מתלבטים? מעוניינים בקמפיין ממומן ולא יודעים כיצד, כמה ואיך? השאירו את העבודה הזו למומחים. לייעוץ ראשוני ללא עלות ולפרטים נוספים, צרו איתנו קשר דרך האתר או בטלפון ונחזור אליכם בהקדם.