ניהול קמפיינים בגוגל

בניהול נכון מייצרים תוצאות מעולות

סוכנות Digitalrelations הינה חברה לקידום אתרים מהמקצועיות והאמינות בשוק הדיגיטל.

אנו ננהל עבורכם קמפיין ממומן בגוגל, כזה שמביא תוצאות ובמחירים הוגנים. לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני חינמי נא לפנות אלינו דרך האתר או בטלפון ונשמח לעמוד לשירותכם.

בין אם אתם נמצאים בצעדים הראשונים שלכם בעולם השיווק הדיגיטלי ובין אם כבר יצא לכם לעשות כמה קמפיינים בגוגל - כדאי לכם להכיר את קמפיין הממומן לעומק ולהבין עד כמה הוא אפקטיבי, היכן הוא מתאים ואיפה כדאי להמתין.

למה בכלל צריך לנהל קמפיין בגוגל?

לנהל את הקמפיין לבד או לפנות למומחים?

למעשה, לא חסרים בעלי עסקים או חברות שיש בעלותם אתר מכירות או אתר תדמית שיטענו שמעולם לא עשו קמפיין בגוגל והאתר שלהם מושך אליו לקוחות באופן טבעי, תזרים המזומנים גדל והעסק יציב.

אז בשביל מה לצאת בקמפיין, להסתבך עם כל-כך הרבה נתונים ופרטים קטנים ולהשקיע הון בתקציב פרסום?

התשובה פשוטה: ניהול קמפיינים ממומנים מביאים תוצאות תמיד.

הפרטים הקטנים

לא משנה כמה העסק שלך מצליח או מפורסם – כאשר תשדרג אותו ותקדם אותו באופן ממומן בגוגל, בהכרח שהחשיפה תגדל משמעותית וקהל הלקוחות יתרחב דרמטית.

חשבו על כל הלקוחות שמגיעים למתחרים שלכם: הזירה האינטרנטית כל-כך מגוונת ומאתגרת שכמעט אין מוצר או שירות שלא תוכלו למצוא עליו כמה מתחרים.

סביר מאוד להניח שגם העסק שלך מתמודד מול עוד כמה אחרים – ותהיה בטוח שלפחות חלקם עושים שימוש בקידום ממומן בגוגל.

מדובר בתחרות קשה, ואתה צריך את הכלים החזקים ביותר שיש לאינטרנט להציע.

קידום ממומן בגוגל: איך זה עובד?

האידיאל העומד מאחורי הקידום הממומן בגוגל הוא פשוט:

אתם משלמים כסף לגוגל והם מגדילים את החשיפה שלכם לעיני הגולשים. מכאן, הכל הולך ומסתבך: איזה גולשים, כמה חשיפה, מתי, כיצד התשלום מתבצע, היכן התוצאות שלכם יופיעו ועוד ועוד. לכן חשוב מאוד לנהל את הקמפיין באופן מקצועי ולא חובבני – אחרת התוצאות עלולות להיות לא מספקות או אפילו לא להגיע כלל.

אחת הדרכים שבה גוגל מפרסמת אותנו היא גוגל אדוורדס – Google Ads. מדובר בעצם בפלטפורמת הפרסום ובקידום העיקרית של גוגל ומקור ההכנסה העיקרי שלה – למעלה מ-120 מיליארד דולר הכנסות בשנה רק מפרסום.

אז איך זה עובד? לאחר שאתם משלמים לגוגל עבור הפרסום, העסק שלכם יופיע, באמצעות גוגל אדוורדס, במקומות שתרצו, תחת תנאים מסוימים. גוגל אדוורדס יכולים להופיע בצורת באנרים ברשתות המדיה, במודעות ביוטיוב (יוטיוב היא חברת בת של גוגל) או להופיע בתור תוצאה בדף החיפוש של גוגל לצד הכיתוב "מודעה". משך הזמן שבו תופיעו והמקום המדויק תלוי בתקציב שתשקיעו ובגורמים נוספים.

כמה עולה ניהול קמפיין מקצועי בגוגל

תקציב פרסום ועמלת ניהול

לפני שניתן מענה על השאלה הזאת, ראשית יש להבין פרט מאוד חשוב בכל הקשור לפרסום בגוגל: תקציב הפרסום העומד לרשותכם הוא לא הסכום שאתם תשלמו לגוגל.

תקציב הפרסום מחולק ל-2:

הכסף שאתם תשקיעו בפרסום בגוגל והשכר שמגיע למנהל הקמפיין. אם, למשל, עומדים לרשותכם 5000 שקלים, הסכום יגלם בתוכו 1500 עבור ניהול הקמפיין ו-3500שיילכו ישירות לגוגל.

מנהל הקמפיין עושה עבודה רבה:

  • ביצוע אופטימיזציה,
  • בניית עמוד נחיתה,
  • קריאייטיב,
  • הכנת מודעות ועוד.

כאן המקום לציין שחשוב מאוד שתעקבו אחר התקציב שהשקעתם ותדעו לאן בדיוק הוא הולך, כמה העמלה שמנהל הקמפיין גוזר וכמה מנוצל לפרסום.

ועכשיו למספרים: רוב מקדמי האתרים יעבדו עבור מינימום של 1,500 ש"ח בתור המשכורת, כלומר עבור ניהול קמפיין פרסום בגוגל, בלי קשר לפרסום עצמו.

לעתים קרובות הסכום יהווה סכום חודשי קבוע. שיטה נוספת לחישוב התקציב היא באחוזים: כאשר מדובר בפרסום בקנה מידה גדול ניתן לשלם בין 10 ל-20 אחוזים למנהל הקמפיין כאשר שאר הכסף הולך לפרסום. חשוב לציין שייתכנו תוספות בהמשך הדרך, כמו חידוש דפי נחיתה ועלויות נוספות שיש לקחת בחשבון.

שאלות נפוצות

האידיאל העומד מאחורי הקידום הממומן בגוגל הוא פשוט:

ניהול קמפיינים בגוגל יכולים להיות עסק מסובך, רווי בפרטים קטנים וערפול ועל כן השאלות והבלבול הם רבים. ערכנו עבורכם מספר שאלות נפוצות בנושא, לשימושכם.

מה זה בעצם אומר "ניהול קמפיין"?

ניהול קמפיין הוא כל מה שצריך לעשות עבור הקמפיין:

  • בניית דפי נחיתה,
  • ניתוח השוק וקהל היעד,
  • קביעת היעדים,
  • בחירת הביטויים ומילות המפתח שיקודמו,
  • שימוש בכלים אינטרנטיים כמו גוגל אדוורדס וגוגל אנליטיקס ועוד.

כמה זמן באמת לוקח לנהל קמפיין בגוגל?

אחד היתרונות המשמעותיים של פרסום ממומן בגוגל, בטח בהשוואה לקידום אורגני, הוא התוצאות המהירות יחסית.

קידום ממומן פועל מיידית – כאשר שילמתם לגוגל, אתם כבר מקודמים ותוכלו לראות תוצאות בימים הראשונים. העבודה סביב הקמפיין, מצד שני, אורכת זמן וכאשר הקמפיין נעשה באופן מקצועי הדבר אורך כמה ימים עד שבוע עד שיוצאים לדרך.

בעל העסק יכול לנהל את הקמפיינים שלו לבד?

התשובה הפשוטה היא כן, אבל. ניתן לנהל קמפיין באופן עצמאי, להשקיע את כל תקציב הפרסום ישירות לגוגל ולתת לה לעשות את העבודה, אך לעתים קרובות השיטה לא מומלצת. ניהול מסע פרסום בגוגל מגלם בתוכו מספר רב של משתנים, גורמים ופרטים שיש לקחת בחשבון וכאשר הדבר נעשה באופן חובבני – התוצאות יהיו חלקיות בלבד.

למה לשלם למישהו עבור ניהול הפרסום?

בדיוק כמו שאתם לא תבצעו ניתוח שיניים בעצמכם או תחליפו את המנוע שלכם לבד – כך גם בפרסום באינטרנט. בעלי מקצוע, שעברו הכשרה בנושא ובעלי ידע וניסיון יודעים בדיוק כיצד לנצל את התקציב העומד לרשותם באופן היעיל ביותר ובעצם חוסכים לכם כסף. ניהול פרסום בגוגל הוא עבודה לכל דבר והשקעה חובבנית בפרסום בגוגל עלולה להיות הפסד כספי מיותר. כדאי ללכת לאיש מקצוע שיודע את העבודה.

סוד ההצלחה בפרסום ממומן

מקצועיות

סוד ההצלחה בפרסום ממומן בגוגל בכלל וניהול קמפיינים PPC בפרט הוא במילה אחת – מקצועיות.

כדי לקבל את התוצאות הרצויות יש לבצע את ניהול ממוקד תוצאות, כלומר לנתח, לנטר ולמדוד את התוצאות כל העת – לעתים באופן יומיומי – ולעקוב באופן סיזיפי אחריהן. מעקב צמוד אחר התוצאות מאפשר הערכה מדויקת יותר של המצב ושל אפקטיביות הקמפיין ובעקבות כך – לעדכן, לשכלל ולשפר באופן מתמיד את הנתונים ולהגיע לתוצאות מדהימות.

למידה מעמיקה של כל הנושא רק תתרום לכם, לפניכם מדריכים מעשיים ומפורטים על ניהול קמפיינים ממומנים: