מונחי הפרסום ברשת

CPM – Cost Per Mille

CPM היא שיטה לתמחור של מודעה, על בסיס מספר ההופעות שלה.

נהוג לתמחר על פי 1000 הופעות (חשיפות) – Mille=1000

CPL – Cost Per Lead

CPL – Cost Per Lead – היא שיטה למדידת תמחור מודעה על פי 'לידים'.

המפרסם משלם על פי כמות הלידים שיצרה המודעה.

CPA - Cost Per Action

CPA – Cost Per Action/Acquisition היא שיטה למדידת תמחור מודעה המבוססת על רכישה/ביצוע פעולה.

המפרסם משלם רק כאשר בוצעה פעולה בפועל, כלומר הגולש רכש את המוצר/שירות או ביצע פעולה מוגדרת מראש, כגון: הרשמה לדיוור, הורדת תוכנה וכו'.

CPC/PPC – Cost Per Click

CPC – Cost Per Click – היא שיטת מדידה לתמחור מודעה על פי ההקלקות עליה.

לאתרים העושים שימוש בשיטה זו ישנן שיטות מורכבות לתמחור המודעה, אולם המשותף לכולן הוא הבסיס – המפרסם משלם רק כאשר גולש מקליק על המודעה.

לעתים נוהגים לקרוא לשיטה זו גם PPC – Pay Per Click

CTR – Click Rate

CTR – Click Through Rate (אחוז ההקלקה) הוא מדד המבטא את יעילותה של המודעה, על ידי בחינה של מספר האנשים שהקליקו על המודעה מחולק במספר החשיפות שלה בפרק זמן מסוים.