מונחי שיווק קונבנציונלי ברשת

impression

impression – חשיפה, מוגדרת כצפיה בודדה בתוכן אינטרנטי כלשהו (עמוד אינטרנטי באנר וכו')
נהוג להשתמש ב'חשיפה' כמדד לתמחור פרסומות על פי מספר החשיפות שהן זכות לו.

יחס המרה

יחס המרה (conversion rate) הוא מדד המבטא את כמות הגולשים שביצעו פעולה נדרשת באתר אינטרנט מסוים, ביחס לכלל הגולשים שהגיעו לאתר.

"פעולה נדרשת" יכולה להיות:

קניית מוצר או שירות,
הרשמה לניוזלטר,
הורדת תוכנה,
הרשמה למועדון חברים
וכו'

פרסום קונטקסטואלי

פרסום קונטקסטואלי הוא פרסום אשר מציג מודעה פרסומית בנושא או באופן הרלוונטי לגולש, על ידי ביצוע התאמה ופרסונליזציה.

אופן ההתאמה – ההתאמה הנפוצה ביותר כיום היא התאמה נושאית, אשר יוצרת התאמה בין הגולש לתחומי הענין שלו. ישנן התאמות נוספות המבוצעות על בסיס חתכים מסוימים, כגון: גיל, מין, מקום מגורים וכו'.

הצגת המודעה – מודעות קונטקסטואליות יכולות להיות מודעות טקסט (כמו מודעות PPC של גודל), מודעות Display מסוגים שונים או מודעות וידאו.

המודעות הקונטקסטואליות מוצגות במגוון פלטפורמות, המוכרת שבהן היא – Google Adwords המציגה מודעות הן במנוע החיפוש של גוגל והן במגוון שותפי חיפוש ואתרי תוכן נוספים.

תועלת המודעות הקונטקסטואליות היא גדולה, מכיוון שהמודעה מותאמת, במרבית המקרים, באופן הרבה יותר מדויק לגולש:

1. התאמת תקציב הפרסום למספר מצומצם הרבה יותר של לקוחות פוטנציאליים, שהסיכוי שלהם להפוך ללקוחות פעילים הוא גבוה בהרבה מאשר בפרסום רחב היקף ולא ממוקד >> תקציב נמוך.

2. גם מפרסמים קטנים יכולים לפרסם ולהגיע ללקוחות בלי להוציא על כך הון עתק.

3. הגולש לא מופצץ בפרסומות שאין לו ענין בהן, אלא נתקל בפרסום שיש סיכוי גבוה יותר שיהיה רלוונטי עבורו.

seo – קידום אתרים

אופטימיזציה למנועי חיפוש – seo (search engine optimization)

הוא ענף שיווקי העוסק בקידום אתרים אורגני במנועי חיפוש (גוגל, יאהו, בינג ועוד).

 

מה משמעות "קידום אורגני"?
ישנם 2 סוגים של תוצאות המופיעות במרבית מנועי החיפוש – תוצאות אורגניות (טבעיות) ותוצאות ממומנות (בתשלום). מטרת מנועי החיפוש – היא למצוא את המידע הדרוש לגולש, וזאת פעולתו כאשר הוא מציג את התוצאות האורגניות, שמייצגות את התוצאות הרלוונטיות ביותר לחיפוש המבוקש, לפי גרסת מנוע החיפוש.
קידום אתרים אורגני (seo) לפיכך, מייצג את מכלול הפעולות שמתבצעות על מנת לשפר את מיקומו של האתר במנועי החיפוש כדי שיימצא כמה שיותר קרוב לראש הרשימה.

קידום אתרים הוא פעילות שיווקית לכל דבר ולכן גם נהוג לכנותה sem – search engine marketing. זאת מפני שמנועי חיפוש הם לעתים דרך יעילה בהרבה לשווק מוצר או שירות, מאשר מסעות פרסום עתירי תקציב.

בארץ מתבצעים מרבית החיפושים באמצעות Google, אשר תופס נתח של כ-90% מעוגת החיפוש הכללית.

תכנית שותפים – affiliate marketing

תכנית שותפים – affiliate marketing, כשמה כן היא – תכנית תגמולים המבוססת על שיתוף גורמים נוספים בתהליך השיווקי.

הבעיה העומדת מול משווקים רבים היא ההגעה אל קהל לקוחות גדול. ניתוב תנועת גולשים גדולה מאוד באמצעים קונבנציונליים (בדרך כלל פרסום באתרים מרכזיים) הוא יקר, ולמשווקים רבים אין תקציבי פרסום שיכולים לממן אפיקים אלו.
לכן עליהם לפנות למקורות שיפנו אליהם תנועה קטנה יותר, אך ממוקדת יותר, וזו מטרתה של תוכנית השותפים:

הפתרון:
תשלום אחוזים מתוך המכירה ל'שותף' שאחראי על הבאת הגולשים / לידים.

ישנם סוגים שונים של תכניות שותפים וכן סוגים שונים של תגמול (לפי חשיפות, לפי לידים, לפי מכירה בפועל וכו'), אולם המשותף להם הוא השימוש בגורם חיצוני על מנת לייצר תנועה לאתר המשווק.

מבחן A/B – A/B testing

מבחן A/B הוא מבחן בו עושים שימוש כדי לבדוק את יעילותו של אלמנט שיווקי בקונטקסט פרסומי מסוים (ניוזלטר, באנרים, מודעות טקסט וכו').

המבחן מתבצע על ידי שינוי של אלמנט אחד בלבד במסגרת קמפיין פרסומי, כאשר כל שאר התנאים נשארים שווים.

למשל: בדיקה של יעילותה של שתי מודעת טקסט של Google Adwords על ידי שינוי של דף הנחיתה (באמצעות עיצוב שונה) בין שני הקמפיינים, שבהם שאר האלמנטים נשארים זהים.

דוגמא נוספת: משלוח שתי גרסאות ניוזלטר לנמענים, אשר הם זהות לחלוטין, למעט מיקומו של ריבוע ההרשמה.